FANDOM

Wykrzyknik

Uwaga spoilery!

Strona może zawierać informacje dotyczące ciągu fabuły lub jej zakończenia. Przed przeczytaniem, zalecane jest wcześniejsze zapoznanie się z treścią filmu. Czytasz na własną odpowiedzialność.

Max Rockatansky
Wikia-Visualization-Main,plmadmax
Profesja
Policjant MFP (dawniej)
Wojownik Szos, Wastelander (aktualnie)
Bronie
Obrzyn
Powiązania
Jessie (żona; nie żyje)
Sprog Rockatansky (syn; nie żyje)
MFP (dawniej)
Aktor

Mel Gibson

Tom Hardy

- Pamiętam czasy chaosu, zrujnowanych marzeń, te pustkowia. Ale najlepiej ze wszystkiego, pamiętam wojownika szos. Człowieka, którego nazywaliśmy Max.
~ Narrator w Mad Max: Wojownik Szos

Max Rockatansky (znany również jako Wojownik Szos) jest protagonistą filmów z serii Mad Max. Grany przez Mela Gibsona, w filmie Mad Max: Fury Road jego rolę odgrywa Tom Hardy.

W filmie Mad Max Edytuj

W filmie Mad Max, Max jest policjantem w szeregach Main Force Patrol, walczącym o spokój na drogach australijskich pustkowi. Jest cichym, próbującym nie zwracać na siebie uwagi mężczyzną, sprawdzającym się w swoim zawodzie. Wraz ze swoją żoną Jessie mają dziecko, które w filmie nazywane jest Sprog (w slangu australijskim "dziecko").

Pomimo tego, że jest najlepszym policjalntem w oddziale, sekretnie obawia się o to, jak bardzo bezwględnym i zimnym człowiekiem się staje, przypominającym przestępców których łapie. Przełomowym momentem stał się atak na jego partnera z drogówki Goose'a i spalenie go żywcem przez gang motocyklowy Zed Runners. Max postanawia odejść z patrolu i wraz z Jessie i dzieckiem wyjeżdża na wakacje. Motocykliści przypadkowo natrafiają na Jessie i Sproga, których zabijają. Mad Max chcąc pomścić ich śmierć, kradnie prototyp Interceptora nazywanego Pursuit Special. Jako Mad Max zabija po kolei każdego członka gangu zamieszanego w śmierć jego rodziny.

W filmie Mad Max 2: Wojownik Szos Edytuj

Dwa lata po wydarzeniach z poprzedniej części Max stał się najemnikiem wędrującym po zniszczonej atomowym konfliktem Australii.Pewnego dnia trafił do osady składającej się z ocalałej rafinerii,która była każdego dnia oblegana przez Lorda Humungsa.Bohater dogadał się z mieszkańcami, że pomoże im uciec przed gangiem, jeśli wywiezie paliwo jak najdalej od maruderów.

Do tego wykorzystuje ciężarówkę znalezioną na drodze po pierwszym pościgu,którą ulepsza i wynajmuje kilku ochroniarzy (pilota żyrokoptera,lidera plemienia oraz ,mimo wszystko, zdziczałego chłopca).

W czasie pościgu Max dalej jedzie mimo utraty najemników (jeden zginął w wyniku oderwania zderzaka cysterny przez wystrzelony pojazdu bandytów hak i wybuchu Koktajla Mołotowa, dwaj zostają trafieni strzałami, a potem zrzuceni z pojazdu, a przywódcę plemienia zabija Lord Humungs rzucając w niego trójzębową włócznię, a pilot zostaje zestrzelony,ale przeżywa),lecz w końcu ciężarówka wypada z drogi po tym, jak Max zabija Lorda poprzez zderzenie.Reszta bandytów pomimo zatrzymania pojazdu odjeżdża, gdyż z cysterny zamiast paliwa wysypuje się piasek (mieszkańcy wywieźli benzynę).

W filmie Mad Max: pod Kopułą Gromu Edytuj

"Mad" Max Rockatansky (Mel Gibson) od dwudziestu lat przemierza samotnie ziemię spustoszoną przez wojnę nuklearną. Przybywa wreszcie do Bartertown, gdzie na terenie dawnej kopalni powstało miasto o archaicznej cywilizacji i niewolniczych stosunkach. Rządzi nim jego założycielka Aunty Entity (Tina Turner), która proponuje Maxowi stoczenie pojedynku na śmierć i życie z kierownikiem podziemnej świniarni, Blasterem (Paul Larsson). Mad Max, mimo że zwycięża, zostaje deportowany na pustynię i uratowany przez grupę dzieci, widzących w nim legendarnego bohatera, który ma je zaprowadzić do ziemi obiecanej.

W filmie Mad Max: Fury Road Edytuj

Prześladowany przez demony przeszłości Mad Max uważa, że najlepszym sposobem na przeżycie jest samotna wędrówka po świecie. Zostaje jednak wciągnięty do grupy uciekinierów przemierzających tereny spustoszone przez wojnę nuklearną (Wasteland) w pojeździe zwanym War Rig, prowadzonym przez Imperatorkę Furiosę. Uciekają z Cytadeli sterroryzowanej przez Immortana Joe’ego, któremu odebrano coś wyjątkowego. Rozwścieczony watażka zwołuje wszystkie swoje bandy i wytrwale ściga buntowników, podczas gdy na drogach toczy się wysokooktanowa wojna.

Ubiór Edytuj

Charakterystycznym ubiorem Maxa jest ciężka skórzana kurtka z oderwanym rękawem, czarne spodnie oraz buty w tym samym kolorze. Posiada także metalowy stabilizator na lewej nodze.

Pojazdy Edytuj

Głównym pojazdem Maxa jest V8 Interceptor, znany również jako Pursuit Special.

Zdolności Edytuj